Ευαισθητοποίηση με τις εικόνες που λένε «χίλιες λέξεις»

Μια ομάδα δημιουργικών ανθρώπων από τη Θεσσαλονίκη αποφάσισε πως η περίοδος της καραντίνας και η μεγάλη πτώση στον τομέα της οπτικοακουστικής παραγωγής στην πόλη ήταν η ευκαιρία να εξελίξουν αυτό που είχαν στο νου τους από καιρό και δεν είχαν «…τον ελεύθερο χρόνο να αναδείξουν». Κάπως έτσι γεννήθηκε ένα καινοτόμο πρότζεκτ για την Ελλάδα (και όχι μόνο), το «World Day» που …κάνει εικόνα τις Παγκόσμιες Ημέρες.

«Μέσα από τις χειρότερες συνθήκες μπορούν να “γεννηθούν” οι μεγαλύτερες ευκαιρίες. Το “World Day” είναι μια προσπάθεια να οπτικοποιήσουμε τις αναγνωρισμένες ως Παγκόσμιες Ημέρες, όπως και να ευαισθητοποιήσουμε το κοινό για πολύ ευαίσθητα ζητήματα που πρέπει όλους μας να απασχολούν», εξηγεί στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο ιθύνων νους του σχεδίου, βιντεογράφος Μιχάλης Μπασιάκος.

«Εμείς είμαστε μια παρέα που ούτως ή άλλως συνεργαζόταν και πριν. Εδώ όλα ξεκίνησαν, όταν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα πάντα αναβάλονταν ή ακυρώνονταν. Ήταν τότε που αποφασίσαμε πως είναι η ώρα να προχωρήσουμε με την ιδέα μας», τονίζει ο κ. Μπασιάκος.

   Ευαισθητοποίηση με τις εικόνες που λένε «χίλιες λέξεις»

«Ξεκινήσαμε με δύο πολύ σημαντικές Παγκόσμιες Ημέρες, την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας αλλά και την Παγκόσμια Ημέρα των Προσφύγων. Ετοιμάσαμε ένα βίντεο για κάθε μία απ’ αυτές τις ημέρες αλλά και ένα ειδικό φωτογραφικό concept, που μαζί οπτικοποιούν αυτές τις Διεθνείς Ημέρες», επισημαίνει ο κ. Μπασιάκος, επισημαίνοντας πως κάθε Παγκόσμια Ημέρα «στήνεται» οπτικοακουστικά από οκτώ άτομα πολλών ειδικοτήτων. Πρόκειται, όπως αναφέρει, για άτομα μιας ενιαίας ομάδας, που καλύπτουν από την οργάνωση παραγωγής μέχρι το μοντάζ και την επεξεργασία.

Όσο για τον τελικό στόχο; Αυτός είναι το ολοκληρωμένο αποτέλεσμα σε βάθος διετίας. «Υπάρχει ένας στόχος και αυτός είναι μέσα σε δύο χρόνια να έχουμε υλοποιήσει (σ.σ σε οπτικοακουστική μορφή) τις σημαντικότερες Παγκόσμιες Ημέρες ούτως ώστε να φτιάξουμε ένα όμορφο ημερολόγιο και σε αναλογική αλλά και σε ψηφιακή μορφή, όπως και να ετοιμαστεί μια μεγάλη έκθεση, όπου θα παρουσιάζουμε όλα όσα κάναμε», εξηγεί ο υπεύθυνος του πρότζεκτ.

«Ό,τι κάνουμε έχει έναν στόχο: να περάσουμε το μήνυμα της συγκεκριμένης Παγκόσμιας Ημέρας. Είτε είναι οι εικόνες, είτε το σύντομο βίντεο που θα δημιουργηθεί, είτε είναι ο συνδυασμός και των δύο, αυτό που θέλουμε να περάσουμε είναι το μήνυμα ξεκάθαρα. Αν είναι να βοηθηθεί έστω και ένα παιδί, να λύσει κάποιο από τα προβλήματά του ή λίγοι έστω άνθρωποι που έχουν ξεριζωθεί από τον τόπο τους, θεωρούμε πως έχουμε και εμείς συνεισφέρει σε κάτι», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μπασιάκος.

Τονίζει, πάντως, ότι σε κάθε περίπτωση στόχος του θεσσαλονικιώτικου «World Day» είναι να έχει στον πυρήνα του ένα προσεγμένο βίντεο που «μεταφέρει», μέσω της εικόνας, την όποια Παγκόσμια Ημέρα, με «όπλο» το δημιουργηθέν δωρεάν υλικό, «για δημόσια θέαση από όλους».

Ο κ. Μπασιάκος εξηγεί πως οι πρώτες δουλειές της οκταμελούς δημιουργικής ομάδας είναι ήδη διαθέσιμες στα κοινωνικά δίκτυα, ενώ μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να έχει «ανέβει» στο διαδίκτυο και ο ειδικός, ομώνυμος ιστότοπος του πρότζεκτ «World Day», όπου κανείς θα μπορεί να βρει συγκεντρωμένη όλη τη δουλειά των ταλαντούχων βιντεοληπτών, φωτογράφων, σκηνοθετών, μοντέρ και παραγωγών από τη Θεσσαλονίκη.