Αδέσποτα; Καν’ το όπως η Μεσσηνία

«Όταν υιοθετείς ένα αδέσποτο αλλάζεις δύο ζωές: τη δική του και τη δική σου» είναι το κεντρικό μήνυμα της πανελλαδικής καμπάνιας ενημέρωσης που περιλαμβάνεται στη Β’ φάση του προγράμματος «Μεσσηνία Χωρίς Αδέσποτα»

Λιάζονται τεμπέλικα στις πλατείες, βολτάρουν καμαρωτά, κατά μόνας ή με την παρέα τους, πέφτουν με τα μούτρα στο φαγητό όταν το βρουν. Αυτή βέβαια είναι η ωραιοποιημένη εικόνα γιατί υπάρχει και η άλλη, η σκοτεινή, με αδέσποτα ζώα ταλαιπωρημένα, νηστικά, βρώμικα, άρρωστα, πληγωμένα, να περιφέρονται σε δρόμους πόλεων και χωριών, να πετάγονται τρομαγμένα ακόμη και στις εθνικές οδούς. Το χειρότερο; Μπορεί να κείτονται νεκρά στο οδόστρωμα.

Το θέαμα, πολλές φορές, είναι φρικτό, και για τους ξένους επισκέπτες της χώρας αδιανόητο, απλά γιατί σε άλλες χώρες του Δυτικού κόσμου δεν υπάρχουν αδέσποτα ζώα. Πώς το πετυχαίνουν αυτό; Στις περισσότερες περιπτώσεις αν βρεθεί περιπλανώμενο ζώο στον δρόμο «συλλαμβάνεται», κρατείται σε ειδικά κέντρα και, αν δεν βρεθεί ο ιδιοκτήτης του ή δεν υιοθετηθεί, θανατώνεται με διάφορους τρόπους, κάτι που ευτυχώς στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται.

Και να που η Μεσσηνία γίνεται τώρα υπόδειγμα για τη λύση του προβλήματος σε όλη την Ελλάδα με το πρόγραμμα «Μεσσηνία Χωρίς Αδέσποτα». Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από την εταιρεία Τουριστικές Επιχειρήσεις Μεσσηνίας ΑΕ (ΤΕΜΕΣ) – φορέα ανάπτυξης και λειτουργίας της Costa Navarino-, το Ιδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου και τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Dogs’ Voice, σε συνεργασία με τους Δήμους Πύλου – Νέστορος και Τριφυλίας, και εθελοντές.

Είναι τριετές και η πρώτη φάση του υλοποιήθηκε μεταξύ 22 και 24 Νοεμβρίου 2019. Με τη βοήθεια 22 κτηνιάτρων της Εθελοντικής Δράσης Κτηνιάτρων Ελλάδας, 78 εθελοντών και 12 χορηγών σε τρεις κτηνιατρικούς σταθμούς στην Πύλο, στους Γαργαλιάνους και στην Κυπαρισσία, έγινε εξέταση, στείρωση, εμβολιασμός και ηλεκτρονική σήμανση 136 σκύλων, καθώς και υιοθεσία 54 αδέσποτων, που πλέον ζουν ως ευτυχισμένα κατοικίδια.

54 αδέσποτα έχουν υιοθετηθεί στη Μεσσηνία και ζουν ευτυχισμένα με τις οικογένειές τους (Facebook / Dogs’voice)

«Μια περιοχή σαν τη δική μας, η οποία επιθυμεί να ταυτιστεί με την ποιοτική και αειφόρο ανάπτυξη, δεν νοείται να έχει χιλιάδες αδέσποτα στους δρόμους της», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΤΕΜΕΣ Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος τον περασμένο Φεβρουάριο σε μια εκδήλωση στο Costa Navarino, στη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκαν οι συντονισμένες δράσεις και έγινε η βράβευση των εθελοντών που τις υποστηρίζουν.

Το τριετές πρόγραμμα «Μεσσηνία Χωρίς Αδέσποτα» αναπτύσσεται πάνω στο τρίπτυχο στείρωση – παιδεία – εθελοντισμός, με την παιδεία να αποτελεί ίσως τον πιο κρίσιμο παράγοντα για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία του. Και τώρα οι συντελεστές του ανακοινώνουν τη δεύτερη φάση του: Στη Β’ φάση του προγράμματος, προγραμματίζονται οι ακόλουθες δράσεις όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν: Μονάδα στειρώσεων στον Δήμο Τριφυλίας, Εκπαιδευτικά Προγράμματα Ενημέρωσης μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τον Φιλοζωικό Όμιλο Καλαμάτας και Εκπαίδευση Φορέων των έξι δήμων της Μεσσηνίας από τον Νικόλαο Χρυσάκη, Αστυνομικό Διευθυντή και συγγραφέα του βιβλίου «Το νομικό status των ζώων στην ελληνική έννομη τάξη».

Εθελοντές του προγράμματος «Μεσσηνία Χωρίς Αδέσποτα» (Facebook / Dogs’ voice)

Στόχος είναι η προσέγγιση και η ενημέρωση 1.600 μαθητών και όσο το δυνατόν περισσότερων τοπικών φορέων σε Πυροσβεστική, Αστυνομικά τμήματα, Λιμεναρχείο, Δασαρχείο, και υπηρεσίες των 6 Δήμων της Μεσσηνίας. Επιπλέον, το πρόγραμμα φιλοδοξεί να στειρωθούν και να τσιπαριστούν ακόμα 80 αδέσποτοι σκύλοι της περιοχής, και περισσότερα από 150 αδέσποτα να βρουν επιτυχώς ένα μόνιμο σπίτι.

Η δεύτερη φάση των δράσεων θα υποστηριχθεί από μια εκτεταμένη καμπάνια για υιοθεσίες στην τοπική κοινωνία από τη Dog’s Voice και μία πανελλαδική καμπάνια ενημέρωσης με κεντρικό μήνυμα «Όταν υιοθετείς ένα αδέσποτο αλλάζεις δύο ζωές: τη δική του και τη δική σου», την οποία έχουν στηρίξει συμμετέχοντας αφιλοκερδώς άνθρωποι του πνεύματος και του αθλητισμού, όπως ο Γιώργος Καπουτζίδης, η Νάντια Κοντογεώργη και ο Θοδωρής Παπαλουκάς.

Η πανελλαδική καμπάνια ενημέρωσης είναι προσφορά της διαφημιστικής εταιρείας TRIBE και της εταιρείας παραγωγής FEEL ME FILMS, ενώ τα digital και social media activations είναι πρόσφορά της διαφημιστικής εταιρίας Socialab. Για περισσότερες πληροφορίες: https://www.dogsvoice.gr/gavlav text

Πηγή: Protagon.gr