Δωρεά μίας κλίνης ΜΕΘ και ιατροτεχνικού εξοπλισμού στο νοσοκομείο Κιλκίς

Στη δωρεά μίας κλίνης ΜΕΘ και ιατροτεχνικού εξοπλισμού προς το Γενικό Νοσοκομείο Κιλκίς προχώρησε ο Κιλκισιώτης ευπατρίδης Χρήστος Ζιώγας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του eidisis.gr, ο γνωστός και από τη δωρεά της πατρικής του κατοικίας προς τον Δήμο Κιλκίς, το καλοκαίρι του 2019, Πολιτικός Μηχανικός, θέλησε να βοηθήσει το Γενικό Νοσοκομείο Κιλκίς, στην προσπάθεια να αντιμετωπίσει τις νέες συνθήκες, που απροσδόκητα δημιούργησε η πανδημία του COVID 19.

Το βιογραφικό του δωρητή είναι πλούσιο από την επαγγελματική και κοινωνική δράση. Γεννήθηκε στο Κιλκίς το 1931, όπου είχε μετοικήσει η οικογένειά του από τα Άνω Πορρόια, μαζί με τους γονείς του και τις αδελφές του Ζωζώ και Λέλα. Ο πατέρας του Κωστάκης Ζιώγας, γιός του Μακεδονομάχου Χρήστου Ζιώγα, υπήρξε σε όλα τα χρόνια του επαγγελματικού του βίου καπνομεσίτης της περιοχής. Η μητέρα του Μεταξία , το γένος Γεωργίου κι Ελένης Παπαθανασίου, υπήρξε νηπιαγωγός, που εργάστηκε στα πρώτα της χρόνια στην επαρχία Σιντικής Σερρών.

Ο Χρήστος Ζιώγας αποφοίτησε από το Γυμνάσιο Κιλκίς με βαθμό «ΑΡΙΣΤΑ». Μετά την αποφοίτησή του και σχετική αλληλογραφία μέσω του Αμερικανικού Προξενείου Θεσσαλονίκης και με βάση τις πολύ υψηλές επιδόσεις του στα μαθήματα του απολυτηρίου του Γυμνασίου , έγινε δεκτός με υποτροφία στο Πανεπιστήμιο Purdue University στο Lafayette της Πολιτείας Indiana των ΗΠΑ.

Εκεί, εργαζόμενος παράλληλα με τις σπουδές του , έλαβε το έτος 1954 Δίπλωμα B.S. Πολιτικού Μηχανικού και το 1956 το Μεταπτυχιακό του Δίπλωμα ( Master Of Science in Civil Engineering), οπότε κι επέστρεψε στην Ελλάδα. Υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία στην Πολεμική Αεροπορία με το βαθμό του ανθυποσμηναγού, στη Διεύθυνση ΓΕΑ/Γ4 Δημοσίων Έργων της Αεροπορίας ως Ειδικός Επιβλέπων, με αρμοδιότητες στη μελέτη και επίβλεψη κατασκευής διαδρόμων-τροχοδρόμων κυκλοφορίας, δαπέδων στάθμευσης αεροσκαφών, στα διάφορα αεροδρόμια του ΝΑΤΟ, που ήταν τότε υπό κατασκευή σε όλη τη χώρα .

Μετά την απόλυσή του συνέχισε εργαζόμενος , ως ιδιώτης πλέον μηχανικός, στην ίδια Υπηρεσία, ως το 1960, οπότε μετέβη στη Λιβύη με τη νεοϊδρυθείσα τότε Εταιρεία- Κοινοπραξία «ARCHIRODON Construction Co», ως Υποδιευθυντής – Αρχιμηχανικός του έργου «Benghazi Harbour Reconstruction» και ως Διευθυντής, στη συνέχεια, του έργου «Benina Airport Improvenents» ως το 1966.

Στο διάστημα 1966-1969 υπήρξε Υποδιευθυντής του έργου «Υδροηλεκτρικό Φράγμα Καστρακίου», Κοινοπραξία με τη συμμετοχή της «Εταιρείας Οδών και Οδοστρωμάτων». Από το 1969 έως και το 2008 , οπότε και αποσύρθηκε από την ενεργό υπηρεσία, υπήρξε διευθυντικό στέλεχος της ARCHIRODON με έδρα την Αθήνα. Στη διάρκεια της υπερπενηνταετούς εργασίας του εκτέλεσε, επίβλεψε και είχε την ευθύνη για την κατασκευή πολλών σημαντικών έργων (λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια, οδοποιίες, φράγματα, στάδια, βιομηχανικά έργα και άλλα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό). Από τον ευρύτατο κατάλογο των επιμέρους αυτών έργων στην Ελλάδα αξίζουν ιδιαίτερη μνεία:

α) Το Κλειστό Γυμναστήριο 15.000 θέσεων με την ονομασία Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στο Νέο Φάληρο.

β) Το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας 75.000 θέσεων, όπου στην κατασκευή των πυλώνων (από σκυρόδεμα), για την έδραση των προκατασκευασμένων κερκίδων, εφαρμόστηκε πρωτότυπη επαναστατική μέθοδος.

γ) Το θαλάσσιο φράγμα Αναβάλου, μήκους 180 μ., όπου χρησιμοποιήθηκαν πλωτά κιβώτια από σκυρόδεμα, για τη σύλληψη γλυκών νερών των υποβρυχίων πηγών και την άρδευση με αυτά του Αργολικού Κάμπου.

δ) Προβλήτα ελλιμενισμού του Αμερικανικού Στόλου στην Ελευσίνα (σχετικό ΄΄Certificate of Commendation΄΄- Πιστοποιητικό Ευφήμου Μνείας).

ε) Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πατρών δυναμικότητας 600 κλινών.

Πηγή: thestival.gr