ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΔΑΠ ΜΕΑ “ΕΦΥΡΑΙΟΣ ΑΘΛΟΣ”: O ΑΘΛΟΣ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Η παιδική μας ηλικία σηματοδοτεί την έναρξη των μελλοντικών μας σχεδίων. Μόλις γνωρίσουμε τον κόσμο γύρω μας όλοι μας κάνουν ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα που επιθυμούμε να ακολουθήσουμε στο μέλλον. Τα όνειρα όμως δεν σταματούν όταν είμαστε παιδιά. Κάποια από αυτά ξεκινούν στην εφηβεία (ή και αργότερα) και μετατρέπονται σε οράματα και στόχους ζωής. Σ’ αυτή την κατηγορία ανθρώπων ανήκει και η διευθύντρια των Πρότυπων ΚΔΑΠ μεΑ Εφυραίος Άθλος κυρία Όλγα Μπεκιάρη και ο σύζυγός της κύριος Γιώργος Μπίσδας.

Το ταξίδι άρχισε τότε που μια 13χρονη έφηβη -η Διευθύντρια των ΚΔΑΠ μεΑ Εφυραίος Άθλος σήμερα- ονειρεύτηκε έναν κόσμο χωρίς πόνο, χωρίς βία, γεμάτο αγάπη, δικαιοσύνη και ομορφιά. Πέρασαν σαράντα χρόνια για να υλοποιηθεί το όραμά της. Ποτέ, όμως, δεν είναι αργά για δημιουργία, αδελφοσύνη και ίαση. «Όταν “τα όνειρα παίρνουν εκδίκηση” δικαιώνεται η ύπαρξή μας και κυρίως η ελληνικότητά μας» υποστηρίζει και η ίδια.

Η διεπιστημονική ομάδα των Πρότυπων ΚΔΑΠ μεΑ Εφυραίος Άθλος

Σήμερα το όνειρό της έγινε πραγματικότητα. Τα άτομα με αναπηρία βρήκαν το χώρο που ανήκουν, τα Πρότυπα ΚΔΑΠ μεΑ Εφυραίος Άθλος, που από την πρώτη στιγμή τους αγκάλιασαν με αγάπη και φροντίδα. Μέσα σ΄ αυτόν το χώρο συνάντησαν τα κατάλληλα άτομα που τα βοηθούν καθημερινά να προαχθούν σαν προσωπικότητες και να εξελίξουν τις δεξιότητές τους.

Τα άτομα αυτά αποτελούν μια μεγάλη διεπιστημονική ομάδα πολλών ειδικοτήτων. Μ’ αυτόν τον τρόπο παρέχεται πολύπλευρη υποστήριξη σε όλα τα άτομα των κέντρων αυτών. Ανάμεσά τους βρίσκονται: Διδακτολόγος, Εκπαιδευτής Ρομποτικής, Πληροφορικός, Μαθηματικός Στατιστικολόγος, Κοινωνική Λειτουργός, Ψυχολόγος, Ψυχίατρος, Ειδικοί Παιδαγωγοί, Εργοθεραπευτής, Βοηθός εργοθεραπευτή, Φυσικοθεραπευτής, Λογοθεραπευτής, Γιατροί, Μουσειολόγος, Γυμναστές, Εκπαιδευτής Θεραπευτικής Ιππασίας, Ναυαγοσώστης, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών, Υπεύθυνος Καθαριότητας, Οδηγοί και Νομικός Σύμβουλος στην υπηρεσία ωφελούμενων δομών.

Ρομποτική και κιναισθητική

Το στοιχεία που ξεχωρίζουν τα κέντρα αυτά και τα κάνουν πρότυπα είναι η ρομποτική και η κιναισθητική, δύο καινοτόμα προγράμματα που βοηθούν μικρούς και μεγάλους να διασκεδάζουν και να μαθαίνουν παίζοντας.

Ρομποτική με το Νάο

robot.jpg

Η ρομποτική γίνεται με το ρομπότ Νάο, τα χαρακτηριστικά του οποίου είναι:

  • Έχει ύψος 58 εκατοστά, δύο πόδια και «στρογγυλεμένα» χαρακτηριστικά, που τον κάνουν πιο οικείο
  • Λειτουργεί με ανοιχτή και πλήρως προγραμματιζόμενη πλατφόρμα
  • Αναγνωρίζει σχήματα, αντικείμενα, ακόμα και ανθρώπους μέσω των δύο 2D cameras που διαθέτει
  • Καταλαβαίνει και μιλάει 20 γλώσσες, μεταξύ αυτών και ελληνικά.
  • Είναι εξοπλισμένος με 4 directional μικρόφωνα και ηχεία για να αλληλοεπιδρά καλύτερα με ανθρώπους.
  • Αντιλαμβάνεται το περιβάλλον του και τοποθετείται σε αυτό, με τη βοήθεια ραντάρ, εσωτερικής μονάδας και 7 αισθητήρων αφής που βρίσκονται στο κεφάλι, στα χέρια και στα πόδια του.
  • Κινείται και περιστρέφεται στο χώρο με ευελιξία
  • Περιέχει λογισμικά που βελτιώνουν τις δεξιότητες παιδιών τυπικής ανάπτυξης και παιδιών με αυτισμό.

Η φιλική προσέγγιση του Νάο προκαλεί αμέσως τη συμπάθεια. Εμπνέει ακόμα και τα πιο ντροπαλά παιδιά να συμμετέχουν στα μαθήματα και να εκφραστούν εντός της ομάδας. Βελτιώνει με αυτόν τον τρόπο τις κοινωνικές τους δεξιότητες αλλά και την αυτοπειθαρχία τους. Σε περιπτώσεις που υπάρχει δυσπραξία ή δυσκολίες στον κινητικό συντονισμό μπορεί να γίνει χρήση του ρομπότ έτσι ώστε να αφιερωθεί ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα παρουσιάζεται στα παιδιά μια συγκεκριμένη δεξιότητα και εκείνα θα πρέπει να μιμηθούν την πράξη. Η μιμητική αυτή διαδικασία μπορεί να εξυπηρετήσει διάφορους στόχους κάθε φορά όπως η αυτοεξυπηρέτηση, λεπτή και αδρή κινητικότητα, γυμναστική, χορευτικές κινήσεις, ισορροπία, αίσθηση μελών σώματος, διατάσεις, κινητικές δυσκολίες ή σπαστικότητα.

Σε περιπτώσεις που το παιδί παθαίνει κρίσεις λόγω άγχους ή διάσπασης προσοχής, το ρομπότ θα λειτουργήσει ανασταλτικά, υπενθυμίζοντας τους τρόπους αντιμετώπισης. Σε ένα μάθημα που θα αφορά τα συναισθήματα και τη διαχείρισή τους από τα ίδια τα άτομα, το ρομπότ μπορεί να συνομιλήσει και να προσφέρει εναλλακτικές απόψεις και τρόπους διαχείρισης των έντονων συναισθημάτων.

Κιναισθητική

Στα Πρότυπα ΚΔΑΠ μεΑ Εφυραίος Άθλος εργάζονται σε περιβάλλον υψηλής τεχνολογίας με τη χρήση διαδραστικών πινάκων κιναισθητικής. Με εξατομικευμένα προγράμματα (IEP) επιδιώκουν να ενισχύσουν τα κίνητρα των μαθητών και να αυξήσουν τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες

Η κιναισθητική νοημοσύνη εδράζεται κατά μεγάλο μέρος της στο αριστερό ημισφαίριο και αναφέρεται στην ικανότητα του ατόμου να χρησιμοποιεί τα μέλη του σώματός του για να εκφράσει ιδέες, πληροφορίες και συναισθήματα.

  • Virtual Reality – παιχνίδια

Παιχνίδια μέσα από τα οποία εργάζονται πάνω σε μια θεματική. Για παράδειγμα αν θέλουν να εργαστούν πάνω στα χρώματα τότε προσφέρονται παιχνίδια που αφορούν τη διάκριση των χρωμάτων. Τα παιδιά καλούνται μέσω των κινήσεων του σώματός τους να σύρουν ένα χρώμα και να το πάνε στην πλευρά που προορίζεται γι’ αυτό το χρώμα.

Παρακάτω παρατίθεται το πρόγραμμα των Πρότυπων ΚΔΑΠ μεΑ Εφυραίος Άθλος:

Πρότυπα ΚΔΑΠ μΕΑ Εφυραίος Άθλος

Η κοινωνία μας έχει ανάγκη την αλλαγή νοοτροπίας και νομοθεσίας για τα άτομα με αναπηρία. Η αρχή έγινε μέσα από τα Πρότυπα κέντρα. Όλοι μας θα πρέπει να τα στηρίξουμε και να τα επισκεφτούμε ώστε να γνωρίσουμε αυτούς τους ανθρώπους, οι οποίοι κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να πετύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Η δική τους επιβράβευση είναι τα χαμόγελα ευτυχίας ζωγραφισμένα στα πρόσωπα των ατόμων αυτών.

* Πτυχιούχος του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Ιωαννίνων με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Αγαπώ τα παιδιά, τα ταξίδια και ασχολούμαι ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία.

Ακολουθεί πιο κάτω βίντεο από τα Πρότυπα ΚΔΑΠ μεΑ Εφυραίος Άθλος

Πηγή: aixmi-news.gr