Τρίκαλα: Ψηφιακό σύστημα στη μάχη ενάντια στο παράνομο παρκάρισμα σε θέσεις Αμεα

Ένα “έξυπνο” σύστημα με αισθητήρες που τοποθέτησε ο Δήμος Τρικκαίων εξασφαλίζει τις θέσεις στάθμευσης που έχει ορίσει στο κέντρο της πόλης για τα Άτομα με Αναπηρία.Τα Τρίκαλα αποτελούν μια «έξυπνη» πόλη που έγινε διεθνώς γνωστή για τα Μετέωρα, αλλά πλέον και για την αξιοποίηση της τεχνολογίας παρέχοντας σειρά υπηρεσιών προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών της.Από το e-KΕΠ και τα αιτήματα των πολιτών προς τον Δήμο μέσω εφαρμογής μέχρι την έξυπνη διαχείριση των απορριμμάτων, ο Δήμος Τρικκαίων δεν σταματά να αξιοποιεί την τεχνολογία.Αυτή τη φορά, ο Δήμος Τρικκαίων κάνει ένα ακόμη βήμα διασφαλίζοντας μέσω της τεχνολογίαςτις θέσεις στάθμευσης που έχει ορίσει για τα αυτοκίνητα των Ατόμων με Αναπηρία. Για πρώτη φορά λοιπόν στην χώρα τοποθετήθηκαν ειδικοί αισθητήρες στην άσφαλτο διασφαλίζοντας έτσι θέσεις στάθμευσης στα αυτοκίνητα των ΑμεΑ και λειτουργώντας απαγορευτικά για τους ασυνείδητους οδηγούς.Μιλώντας στο Sputnik, ο δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου, που πρεσβεύει ότι «η τεχνολογία μπορεί να μας βοηθήσει να ζήσουμε πιο πολιτισμένα» ανέφερε ότι εδώ και μια εβδομάδα έχει τοποθετηθεί και λειτουργεί το νέο σύστημα σε 32 θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.

Το ψηφιακό σύστημα για τις θέσεις στάθμευσης ΑμΕΑ

Τι είναι το νέο σύστημα; Αποτελείται από έναν ειδικό αισθητήρα που τοποθετείται στην άσφαλτο στη θέση στάθμευσης με το ειδικό σήμα ΑμεΑ. Μόλις το αυτοκίνητο παρκάρει στη θέση αυτή, ο αισθητήρας «αναζητά» την ειδική κάρτα RFID (σ.σ. μαγνητική κάρτα) την οποία έχει διανείμει δωρεάν ο δήμος στα άτομα με αναπηρία για να «διαβάσει» ότι όντως το όχημα ανήκει σε άτομο με αναπηρία.

Αν δεν ανιχνεύσει την ειδική κάρτα, τότε ο ειδικός αισθητήρας ειδοποιεί αυτόματα το κέντρο της Δημοτικής Αστυνομίας τα στελέχη της οποίας αναλαμβάνουν τα περαιτέρω.

Ειδικός αισθητήρας σε θέση στάθμευσης για ΑμΕΑ στα Τρίκαλα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 31.05.2021

Ειδικός αισθητήρας σε θέση στάθμευσης για ΑμΕΑ στα Τρίκαλα© facebook.com/Δημήτρης Παπαστεργίου«Πρόκειται για έναν αισθητήρα που καταλαβαίνει την ύπαρξη αυτοκινήτου, αλλά παράλληλα μέσω μιας ειδικής μαγνητικής κάρτας που δίνουμε στους ανθρώπους με αναπηρία, καταλαβαίνει αν ένα αυτοκίνητο που παρκάρει από πάνω του ανήκει σε άνθρωπο με αναπηρία ή όχι. Αν κάποιος πάρκαρε, πηγαίνει η Δημοτική Αστυνομία να δει μήπως είναι αυτοκίνητο που ανήκει σε άτομο με αναπηρία και δεν έχει ακόμα προμηθευτεί την ειδική κάρτα οπότε δεν το γράφουν. Αν είναι ΙΧ που κακώς πάρκαρε τότε θα δοθεί κλήση» εξήγησε ο κ. Παπαστεργίου προσθέτοντας ότι οι υπηρεσίες του Δήμου στέλνουν τις μαγνητικές κάρτες στα σπίτια των ατόμων με αναπηρία.Οι πολίτες «μας στέλνουν τις μπλε κάρτες (σ.σ. ειδικό σήμα ΑμεΑ) που έχουν διότι δυστυχώς δεν υπάρχει βάση δεδομένων στην Ελλάδα για να μπορέσουμε να αντιστοιχήσουμε τα στοιχεία και εμείς τους στέλνουμε την ειδική κάρτα στάθμευσης» συμπλήρωσε.Οι ειδικοί αισθητήρες τοποθετήθηκαν, όπως είπε ο δήμαρχος Τρικκαίων, με χρήματα από το ταμείο του δήμου, ενώ αρωγός στην προσπάθεια ήταν και εταιρεία κινητής τηλεφωνίας προκειμένου με τη χρήση της κινητής τηλεφωνίας να μεταδίδεται το σήμα από τους αισθητήρες. «Είναι το πρώτο σύστημα που δουλεύει με ΝΒΙΟΤ που είναι τρόπος μετάδοσης της πληροφορίας και γίνεται μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας» σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου.

Το κιόσκι του ποδηλάτη και ο ποδηλατόδρομος στο Ληθαίο ποταμό

Τα Τρίκαλα όμως εκτός από «έξυπνη» πόλη είναι και μια πόλη που αγαπά το ποδήλατο έχοντας στο κέντρο της 15 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομου τα οποία μάλιστα θα διπλασιάσει. Έτσι ο δήμος εγκατέστησε στην κεντρική πλατεία των Τρικάλων έναν σταθμό ποδηλάτων προκειμένου να τον επισκέπτονται οι ποδηλάτες που είτε απλά θέλουν να φουσκώσουν τα λάστιχα είτε και να επισκευάσουν μικροζημιές αφού εντός του σταθμού υπάρχουν όλα τα απαραίτητα εργαλεία.«Τα Τρίκαλα είναι η πόλη του ποδήλατου. Οπότε πάει ο ποδηλάτης στην κεντρική πλατεία, φουσκώνει τα λάστιχα, διορθώνει τη ζημιά και συνεχίζει τη βόλτα του» σημείωσε ο δήμαρχος προσθέτοντας ότι η πόλη διαθέτει μεγάλο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και προχωρά σε περαιτέρω επέκτασή τους.«Θα κάνουμε άλλα 10 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομου και συνολικά μέσα στην πόλη των Τρικάλων θα φτάσουμε στα 25 χιλιόμετρα» σημείωσε προσθέτοντας ότι θα κατασκευαστεί ποδηλατοδρόμος στις όχθες του Ληθαίου ποταμού -2,5 χιλιόμετρα σε κάθε όχθη- που διασχίζει και το κέντρο της πόλης.

Πηγή: sputniknews.gr