Η μεγαλύτερη σαπωνοβιομηχανία της χώρας δημιουργεί ιστορία

Από το 1870, η ελληνική εταιρεία «Παπουτσάνης» παραμένει διαχρονικά δυναμική ταξιδεύοντας όμορφες μυρωδιές και αρώματα σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο.

Μία επιχειρηματική ιστορία 150 χρόνων που όλοι θα ζήλευαν, είναι αυτή της «Παπουτσάνης», μίας από τις μακροβιότερες ελληνικές εταιρείες. Είναι η αγαπημένη εταιρεία σαπουνιών και ειδών προσωπικής φροντίδας, η οποία εδώ και 150 χρόνια συντροφεύει κάθε ελληνικό σπίτι και φέτος γιορτάζει αυτά τα ιστορικά γενέθλια, δημιουργώντας μία εορταστική συσκευασία με λευκό σαπούνι υψηλής ποιότητας, για καλό σκοπό. Με κάθε πώληση του επετειακού προϊόντος, η Παπουτσάνης προσφέρει μέσω του ΜΚΣ ΔΕΣΜΟΣ, ένα προϊόν προσωπικής φροντίδας σε κοινωφελείς οργανισμούς, οι οποίοι στηρίζουν ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Επιπλέον, προσφέρει χρηματική ενίσχυση στο ΜΚΣ ΔΕΣΜΟΣ, με απώτερο στόχο, τη βελτίωση της λειτουργίας του και την αποτελεσματικότερη φροντίδα των ευπαθών ομάδων που στηρίζει.Εικόνα

Η εταιρεία «Παπουτσάνης» συνεχίζει να διαγράφει μία επιτυχημένη πορεία, βασισμένη στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, στην καινοτομία, στην εξωστρέφεια και στους ίδιους τους ανθρώπους της.

Ακόμα και τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, που όχι μόνο η Ελλάδα, αλλά ολόκληρος ο πλανήτης, ταλανίζεται από την πανδημία, η εταιρεία δε σταμάτησε να προσαρμόζεται και να δημιουργεί νέα προϊόντα, παραμένοντας αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής φροντίδας των πολιτών.

Συγκεκριμένα, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον ακόμη και σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες, η Παπουτσάνης το 2020 άλλαξε την παραδοσιακή συσκευασία «σελοφάν» του πράσινου σαπουνιού σε χάρτινη, με αποτέλεσμα αρκετούς τόνους λιγότερο πλαστικό σε υλικά συσκευασίας.

Την ίδια χρονιά – και διαθέτοντας γρήγορα αντανακλαστικά – προσάρμοσε την παραγωγή της, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ανάγκη για αντισηπτικά προϊόντα, συνδράμοντας με κάθε τρόπο στην προσπάθεια της Πολιτείας, για τον έλεγχο της μετάδοσης του κορονοϊού. Ένα χρόνο μετά, η σειρά αντισηπτικών Natura βρίσκεται στην πρώτη θέση της προτίμησης των καταναλωτών και αναδεικνύεται «Προϊόν της Χρονιάς 2021», μέσα από την ανεξάρτητη καταναλωτική έρευνα που διεξήχθη από την IRI Ελλάς.

«Προϊόν της χρονιάς» αναδείχθηκε και η δροσερή σειρά αφρόλουτρων Παπουτσάνης Aromatics, η οποία διακρίνεται για την καινοτόμο σύνθεση της, που δρα πολυεπίπεδα και με φυσικότερο τρόπο, χάρη στα πρεβιοτικά, την αλόη και την αντιοξειδωτική δράση της βιταμίνης Ε. Σε μια τόσο ανταγωνιστική και δυναμική κατηγορία όπως αυτή του αφρόλουτρου, αυτή η βράβευση, είναι η επιβεβαίωση των επιλογών που έκανε η εταιρεία «Παπουτσάνης» μέσα από πολύμηνη μελέτη, για να προσφέρει στους καταναλωτές ένα ελληνικό προϊόν, φρέσκο, επίκαιρο και εξαιρετικής ποιότητας.

Για την εταιρεία η βιώσιμη ανάπτυξη είναι μονόδρομος

Εικόνα

Είναι πλέον δεδομένο ότι οι αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης οδηγούν το μέλλον και η Παπουτσάνης όχι απλώς ανταποκρίνεται στην επιταγή της εποχής με συνέπεια, αλλά σε μεγάλο βαθμό οδηγεί τον κλάδο, μέσα από στρατηγικές επιχειρηματικές επιλογές και μέσα από το εργαστήριο της, στο οποίο αναπτύσσονται κάθε χρόνο 100 με 150 νέες φόρμουλες με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η εταιρεία προβαίνει σε κινήσεις που αφενός θα ενισχύσουν την παραγωγικότητα, αφετέρου θα μειώσουν σημαντικά το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, όπως είναι ο εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού που σκοπεύει στη μείωση κατανάλωσης ενέργειας και εκπομπών ρύπων. Με αυτό τον τρόπο, η Παπουτσάνης έχει μειώσει τα τελευταία χρόνια την κατανάλωση ενέργειας ανά τόνο παραγωγής κατά το εντυπωσιακό ποσοστό της τάξης του 27%! Η ορθολογική διαχείριση του νερού είναι επίσης μέσα στις προτεραιότητες της εταιρείας, που επενδύει σε στέρεα προϊόντα περιποίησης- η μεγάλη τάση βιώσιμης ανάπτυξης στον κλάδο. Ένα ακόμη εντυπωσιακό γεγονός είναι ότι οι συσκευασίες της Παπουτσάνης, που παράγονται στην υπερσύγχρονη καθετοποιημένη μονάδα της στη Ριτσώνα, είναι 100% ανακυκλώσιμες και σε μεγάλο ποσοστό προέρχονται από ήδη ανακυκλωμένα υλικά.

Waterless ή solid καλλυντικά: Η νέα τάση που αναπτύσσεται με σεβασμό για τον πλανήτη

Η Παπουτσάνης, μια σύγχρονη εταιρεία που αφουγκράζεται τις παγκόσμιες ανάγκες, μέσα από τα εργαστήρια της επενδύει στην καινοτομία και ηγείται στην έρευνα για την ανάπτυξη waterless καλλυντικών, με σεβασμό στον πλανήτη. Η επιστροφή της μπάρας σαπουνιού είναι γεγονός, όχι μόνο για τα χέρια, αλλά και για το σώμα και τα μαλλιά. Οι μπάρες χρησιμοποιούν πολύ λιγότερα υλικά συσκευασίας, καθόλου πλαστικό, είναι ελαφρύτερες και σημαντικά μικρότερες, συνεπώς είναι ευκολότερο να μεταφερθούν και να αποθηκευτούν. Έχουν, επομένως, σημαντικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς απαιτείται και λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή τους. Επιπλέον, τείνουν να διαρκούν πολύ περισσότερο.Εικόνα

Με γνώμονα την εξωστρέφεια

Η «Παπουτσάνης» έχει καταφέρει να κάνει γνωστό το όνομά της και στο εξωτερικό, καθώς συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών μεγαλύτερων παραγωγών σαπουνιών στην Ευρώπη. Διαθέτει τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής του είδους της στα Βαλκάνια, η οποία είναι καθετοποιημένη και μια από τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικά σε όλη την Ευρώπη. Επενδύει στρατηγικά στην προώθηση και επέκταση των εξαγωγών της, οι οποίες πλέον προσεγγίζουν το 50% των συνολικών πωλήσεών της, κι εξάγει καινοτόμα προϊόντα υψηλής ποιότητας σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι ΗΠΑ, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία είναι ανάμεσα στις χώρες που καταγράφουν άνω του 50% του τζίρου των εξαγωγών. Επιπλέον, διατηρεί σειρά μακροχρόνιων συνεργασιών με κορυφαίες πολυεθνικές επιχειρήσεις λιανικής και αλυσίδες ξενοδοχείων, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, για τη διάθεση σαπώνων και υγρών καλλυντικών. Μέσω της διεύρυνσης των υφιστάμενων συνεργασιών και της ανάπτυξης νέων, επεκτείνει διαρκώς την παρουσία της σε ακόμη περισσότερα σημεία λιανικής πώλησης και ξενοδοχειακές μονάδες διεθνώς, με προτεραιότητα τις αγορές των Η.Π.Α., της Ευρώπης και της Ασίας. Με παράδοση στην εξωστρέφεια, η Παπουτσάνης συμβάλλει διαχρονικά στη βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας, την απασχόληση και την ελληνική οικονομία.Εικόνα

Βελτίωση μέσα από τις επενδύσεις

Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει €10 εκατομμύρια στη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας και την ενίσχυση των αυτοματισμών και της τεχνολογίας. Το 2020 εξασφάλισε χρηματοδότηση 5 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, με στόχο να ενισχύσει περαιτέρω την εξέλιξη και την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων με θετικότερο οικολογικό αποτύπωμα. Το 2021 ενισχύει το ανθρώπινο δυναμικό και εστιάζει στην δυναμική ανάπτυξη και επικοινωνία των επώνυμων προϊόντων της, μέσα από μεγάλα λανσαρίσματα, σημαντική επέκταση του χαρτοφυλακίου της και ενδυνάμωση της θέσης της στα καταστήματα. Έχει προχωρήσει σε επενδύσεις, σε νέα συστήματα και εξοπλισμό που υπερ-διπλασιάζουν την παραγωγική της δυναμική σε στερεό σαπούνι και κρεμοσάπουνο, καλύπτοντας την αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ προγραμματίζει σύντομα να ξεκινήσει την παραγωγή συνθετικού σαπουνιού.Εικόνα

Κι όλα αυτά, από το 1870 και τη Λέσβο

Πριν από 150 χρόνια, λοιπόν, ο οραματιστής και επιχειρηματίας της εποχής, Δημήτρης Παπουτσάνης, εμπνεύστηκε από το κατάφυτο από ελαιόδεντρα νησί του Βορείου Αιγαίου, για την κατασκευή του πρώτου ατμοκίνητου εργοστασίου παραγωγής ελαιόλαδου και σαπωνοποιείου της περιοχής. Με εκλεκτές πρώτες ύλες τα αγνά φυτικά έλαια, άρχισε να παράγει πράσινο σαπούνι ελαιόλαδου και άνοιξε το δρόμο για τη δημιουργία της ιστορικής εταιρείας, που συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία μέχρι σήμερα. Το 1913 η εταιρεία μεταφέρθηκε στον Πειραιά, όπου και κατασκευάστηκε ένα από τα πρώτα εργοστάσια παραγωγής σαπουνιού στην Ελλάδα.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, ξεκίνησε η παραγωγή πράσινου σαπουνιού μπουγάδας για τις νοικοκυρές της εποχής, αλλά και η παραγωγή κύβων σαπουνιού Μασσαλίας για ευρεία κατανάλωση. Το 1936 η παραγωγή επεκτάθηκε στον τομέα της αρωματικής σαπωνοποιίας, παρουσιάζοντας κάτι πρωτόγνωρο στην ελληνική αγορά της εποχής: Το σαπούνι με άρωμα πασχαλιάς και το σαπούνι «Φλώρα», το πρώτο σαπούνι σε συσκευασία ζελατίνας. Στις αρχές της δεκαετίας του και και με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου της ελληνικής κοινωνίας, η «Παπουτσάνης» βρήκε πρόσφορο έδαφος και παρουσίασε στην αγορά το εμβληματικό «Καραβάκι», ένα αρωματικό σαπούνι που γνωρίζει διαχρονική επιτυχία μέχρι και σήμερα!Εικόνα

Το 1967 οι εγκαταστάσεις μεταφέρθηκαν στην Κάτω Κηφισιά κι η εταιρεία επεκτάθηκε σε νέες μονάδες παραγωγής λιπαρών οξέων – γλυκερίνης, καλλυντικών και βρώσιμων ελαίων και λιπών, ενώ τρία χρόνια μετά κατασκευάστηκε το πρώτο σαπούνι γλυκερίνης, με την υπογραφή «Παπουτσάνης». Η επιτυχία εξαργυρώθηκε με τη είσοδο της εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών το 1972.

Μία εταιρεία που δεν είναι ποτέ στάσιμη, μπορεί όχι μόνο να γιορτάζει 150 χρόνια επιτυχημένης πορείας αλλά και να ονειρεύεται τα επόμενα 150 χρόνια ανάπτυξης και εξέλιξης. Όταν βλέπει το όραμα του ιδρυτή της, του Δημήτρη Παπουτσάνη, να εκπληρώνεται κάθε μέρα, δεν μπορεί παρά να είναι περήφανη και αισιόδοξη για το μέλλον. Γιατί είναι συναρπαστικό τα προϊόντα της εταιρείας, με την ποιότητα και την αγνότητα τους, να γεμίζουν μυρωδιές τα ελληνικά σπίτια, και να ταξιδεύουν την ελληνική φύση σε όλο τον κόσμο.

Πηγή: insider.gr