Το μεγάλο ξύπνημα των οίκων ομορφιάς ενάντια στη βία κατά των γυναικών

Πώς η πανδημία άνοιξε τα μάτια των εταιρειών καλλυντικών, σπάζοντας όλα τα μέχρι χθες επικοινωνιακά ταμπού. 

Τα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στην παγκόσμια βιομηχανία ομορφιάς υπάρχουν εδώ και δεκαετίες, αλλά εδώ και ένα χρόνο η στροφή προς μια πολύ σαφέστερη στήριξη των γυναικών που βιώνουν παρενοχλήσεις,σεξιστικέςεπιθέσεις ή βιασμούς, έχει γίνει πράξη, αφού πρώτα ξεπέρασαν πολλά επικοινωνιακά ταμπού.

Τον περασμένο Ιούλιο, πρώτη η Selena Gomez με την μάρκα της Rare Beauty, δημιούργησε ένα ειδικό «ταμείο», το Rare Impact, το οποίο επικεντρώθηκε στην χρηματοδότηση γυναικείων φορέων που ασχολούνται με την καταπολέμηση της κατάθλιψης, της μοναξιάς, των αυτοκτονιών και της ενδοοικογενειακής βίας εν μέσω καραντίνας. Το Νοέμβριο, η εταιρεία Peace Out Skincare συνεργάστηκε με το μη κερδοσκοπικό οργανισμό Trevor Project, ο οποίος επικεντρώνεται στα δικαιώματα της LGBTQ+ κοινότητας, ενώ λίγο μετά, ο κλάδος καλλυντικών του οίκου Yves Saint Laurent ξεκίνησε το πρώτο παγκόσμιο πρόγραμμα που στοχεύει στην καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών, με την ονομασία «Abuse is Not Love».

«Προβάλλουμε σε παγκόσμιο επίπεδο ένα πρόβλημα που κανείς από τον κλάδο των μεγάλων, παραδοσιακών οίκων ομορφιάς δεν είχε θέσει στην πρώτη γραμμή. Και όσο κι αν το θέμα αγγίζει τα όρια του ταμπού, εντούτοις δεν είναι ένα εξειδικευμένο ζήτημα που αφορά μόνο τις ακτιβίστριες και τους τοπικούς γυναικείους φορείς», λέει στη βρετανική Vogue ο Gino Luci, διευθυντής μάρκετινγκ της YSL Beauty, συνεχίζοντας: «Τη διετία 2020-2021, λόγω των περιορισμών κίνησης που στόχευαν στην καταπολέμηση της εξάπλωσης του Covid-19, τα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας αυξήθηκαν δραματικά. Γι’ αυτό το λόγο η YSL Beauty έχει δεσμεύσει τουλάχιστον 1,2 εκατομμύρια δολάρια για τα πρώτα τρία χρόνια χρηματοδότησης του Abuse is Not Love, με σημαντικό μέρος αυτού του ποσού να έχει οδηγηθεί σε ακαδημαϊκές έρευνες και την εκπαίδευση 2 εκατομμυρίων γυναικών παγκοσμίως μέχρι στιγμής. Στόχος μας είναι να συνεχιστεί η χρηματοδότηση του Abuse is Not Love έως το 2030».

Οι εταιρείες Estée Lauder και MAC Cosmetics έχουν δημιουργήσει σημαντικές καμπάνιες σχετικά με τον καρκίνο του μαστού και το AIDS από το 1994 μέχρι σήμερα, ωστόσο το 2021 αντέδρασαν κι αυτές θετικά πάνω στα σύγχρονα «ταμπού», με μέρος των πωλήσεων καλλυντικών να προσφέρονται σε παγκόσμιες εκπαιδευτικές προσπάθειες και διεθνείς συνεργασίες για την καταπολέμηση σεξουαλικών επιθέσεων σε νεαρές γυναίκες. Κυριότερος δέκτης της χρηματοδότησης είναι ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός «It’s On Us», ο οποίος ξεκίνησε ως κοινωνικό κίνημα για την ευαισθητοποίηση και την καταπολέμηση της σεξουαλικής παρενόχλησης και της αύξησης των βιασμών στις πανεπιστημιουπόλεις των ΗΠΑ. Σύμφωνα με ανακοίνωση της MAC Cosmetics, μόνο οι πωλήσεις της συλλογής κραγιόν Viva Glam έχουν στόχο να συγκεντρώσουν 500 εκατομμύρια δολάρια για τα επόμενα 25 χρόνια, δεσμευόμενη ότι το ποσό θα διατεθεί αποκλειστικά για την υποστήριξη του προγράμματος.

«Σε σύγκριση με τους κοινωνικούς, πολιτικούς ή φεμινιστικούς φορείς, οι μεγάλες μάρκες καλλυντικών έχουν πολύ μεγαλύτερη δύναμη να διαδώσουν το μήνυμα, να σπάσουν τα ταμπού και να επιταχύνουν τέτοια προγράμματα», λέει ο John Trybus, καθηγητής κοινωνιολογίας και διευθύνων σύμβουλος του Κέντρου Κοινωνικής Επίδρασης του Πανεπιστημίου Τζόρτζταουν. 

«Δεν μιλάμε για φιλανθρωπία, ούτε για ένα εργαλείο μάρκετινγκ. Αλλά για μια πολυδιάστατη προσπάθεια, που ξεπερνά κατά πολύ την εταιρική κοινωνική ευθύνη», λέει ο Gino Luci της YSL Beauty. «Προβλήματα όπως η ενδοοικογενειακή βία, ο βιασμός, η σεξουαλική παρενόχληση και όλα τα βαθιά ψυχολογικά τραύματα που συνεπάγονται, πρέπει να γίνει πλέον ο ηθικός μονόδρομος για όλες τις εταιρείες καλλυντικών που θέλουν να σέβονται και να υποστηρίζουν κάθε γυναίκα στην οποία απευθύνονται». 

Πηγή: clickatlife.gr