Μια εφαρμογή που ανταμείβει τους μαθητές για να αφήσουν το κινητό την ώρα του μαθήματος

Τον Ιανουάριο του 2021, οι ενεργοί χρήστες του διαδικτύου ανέρχονταν στα 4,6 δισεκατομμύρια παγκοσμίως. Από αυτούς, πάνω από το 90%, χρησιμοποιούσαν το κινητό τους για να περιηγηθούν στο ίντερνετ. Οι περισσότεροι από αυτούς, ήταν και χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το 2019, οι μισοί χρήστες του διαδικτύου παγκοσμίως, ανήκαν στις ηλικιακές ομάδες από 18 μέχρι 34 ετών. Τα κινητά φαίνεται πως εδώ και κάποια χρόνια είναι το κύριο μέσο που χρησιμοποιούν οι πολίτες για να περιηγηθούν στο ίντερνετ.

Μέσα από μια έξυπνη συσκευή, μπορεί κανείς ανά πάσα στιγμή, οπουδήποτε κι αν βρίσκεται, να περιηγηθεί γρήγορα στο διαδίκτυο. Πολλοί άλλωστε μένουν προσκολλημένοι στο κινητό για ώρες. Υπολογίζεται πως ο μέσος άνθρωπος, χρησιμοποιεί το διαδίκτυο περίπου 6 ώρες τη μέρα. Όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκύπτει πως ανά 1 δευτερόλεπτο, εμφανίζονται 11 καινούριοι χρήστες. Έτσι, υπάρχει η δυνατότητα, ακόμα και για ένα φοιτητή, την ώρα που βρίσκεται στο αμφιθέατρο, να «χαζεύει» στο ίντερνετ, βλέποντας χιλιάδες διαφορετικά πράγματα.

Αυτό το τελευταίο θέλησε να αντιμετωπίσει ο Craig Fernandes. «Όταν ήμουν στο Πανεπιστήμιο, παρατήρησα ότι πολλοί μαθητές στην τάξη ήταν πάντα στα τηλέφωνά τους», λέει στο CNN. «Ήθελα να κάνω κάτι γι’ αυτό».

Πώς μια δωρεάν εφαρμογή μπορεί να σε ανταμείψει

Ο Fernandes, 24 ετών, είναι συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Lock&Stock, μιας δωρεάν εφαρμογής με έδρα το Ντουμπάι, που ανταμείβει τους μαθητές για να παραμείνουν εκτός των τηλεφώνων τους κατά τη διάρκεια της τάξης. Οι χρήστες συλλέγουν μέσα από την εφαρμογή ένα «νόμισμα» που ονομάζεται «κλειδί». Για κάθε ένα λεπτό που το τηλέφωνό τους είναι κλειδωμένο, εισπράττουν ένα. Τα κλειδιά αυτά μπορούν να τα εξαργυρώσουν σε εκπτώσεις ή προσφορές, ενώ μπορούν να πάρουν ακόμη και βραβεία. Σύμφωνα με στοιχεία της εφαρμογής, ο χρόνος που έχουν περάσει οι χρήστες της Lock&Stock μακριά από το διαδίκτυο μέχρι στιγμής, αντιστοιχεί σε 841 χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο μέρος όρος των εργαζομένων στην εταιρεία, είναι τα 23 χρόνια. Στόχος, σύμφωνα με τον Fernandes, είναι να συμβάλλει στην καταπολέμηση του «ψηφιακού εθισμού». Με πάνω από 100 χιλιάδες καταγεγραμμένους χρήστες, οι οποίοι προέρχονται από περισσότερες από 25 χώρες, ο Διευθύνων Σύμβουλος θεωρεί πως η εκπαίδευση έχει γίνει «πιο προσβάσιμη και οικονομικά προσιτή».

Κι αυτό διότι μέσα από την εφαρμογή, αποθηκεύοντας τα «κλειδιά», μπορούν οι χρήστες να υποβάλλουν αίτηση για υποτροφία σε ένα από τα περίπου 1,200 πανεπιστήμια με τα οποία συνεργάζεται η εταιρεία. Πρόκειται για σχεδόν κάθε πανεπιστήμιο στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τα μισά πανεπιστήμια της Μαλαισίας και της Τουρκίας, 300 στις ΗΠΑ και 300 στον Καναδά. Μια αίτηση μέσω της εφαρμογής κοστίζει περίπου 300 κλειδιά, τα οποία μπορεί κανείς εύκολα να μαζέψει, ενώ κατά μέσο όρο η υποτροφία αντιστοιχεί σε μια μείωση 10% των διδάκτρων. Ωστόσο, μπορεί κανείς να εξοικονομήσει έως και 50%, σε διάστημα τεσσάρων χρόνων.

Μόνο για το 2020, η εφαρμογή ξόδεψε περισσότερα από 1 εκατομμύριο για τις υποτροφίες. «Λέμε στους μαθητές, πως δεν χρειάζεται να βάλετε τα όνειρά σας σε αναμονή επειδή δεν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά να σπουδάσετε, όπου θέλετε να σπουδάσετε. Θα σας βοηθήσουμε», λέει ο Fernandes.

Για παράδειγμα, ο Gershwyn Lobo, είναι 21χρονος φοιτητής στο Αμερικανικό Κολέγιο του Ντουμπάι. Χρησιμοποιεί το Lock&Stock από το 2018. «Χρησιμοποιώ την εφαρμογή καθημερινά για να σπουδάσω», σημειώνει. «Αν έχω δουλειά, κλειδώνω το τηλέφωνό μου, ώστε κανείς να μην μπορεί να με ενοχλεί».

Ο Lobo λέει ότι υπέβαλε αίτηση για πανεπιστήμιο μέσω της εφαρμογής επειδή του πρόσφερε έκπτωση 25% στα σχολικά του τέλη. «Μείωσε ένα τεράστιο κομμάτι και το έκανε προσιτό για μένα», λέει.

Τι άλλο μπορεί να αποκτήσει κανείς από την εφαρμογή

Η Lock&Stock, η οποία βέβαια δεν είναι η πρώτη εφαρμογή, καθώς έχουν προηγηθεί κι άλλες που ανταμείβουν τους χρήστες τους για να μένουν εκτός δικτύου, συνεργάζεται με περισσότερες από 1000 μάρκες, όπως η Adidas για παράδειγμα, με εταιρείες fast food, μέχρι και καταστήματα με προϊόντα ομορφιάς. Έτσι, οι χρήστες, μπορούν να επιλέξουν μια προσφορά, από μια ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών. Για παράδειγμα, ένας δωρεάν καφές μπορεί να «κοστίζει» γύρω στα 60 κλειδιά.

Ο Fernandes υποστηρίζει πως, οι εταιρείες που προσεγγίζουν την Lock&Stock, στοχεύουν στην προσέλκυση των ηλικιών από 14 έως 24, καθώς θεωρείται πως είναι μια δύσκολη ομάδα, όσον αφορά την προσέγγιση. «Όλοι οι συνεργάτες της Lock&Stock, από καφετέριες, αλυσίδες κινηματογράφου έως εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου και πανεπιστήμια-κολέγια, συνεργάζονται μαζί μας για μια καλύτερη έκθεση στους μαθητές/φοιτητές», λέει στο CNN.

Γι’ αυτό άλλωστε, όπως προαναφέρθηκε, και το εργατικό δυναμικό της εταιρείας αποτελείται από νέους ανθρώπους. «Για να οικοδομήσουμε μια εταιρεία και να κατασκευάσουμε προϊόντα για φοιτητές, πρέπει να κρατήσουμε νέα την καρδιά και την ψυχή αυτής της εταιρείας», λέει ο Fernandes, ο οποίος ξεκίνησε την Lock&Stock όταν ήταν 20 χρονών.

Πηγή: eleftheriaonline.gr