Ο οίκος Bottega Veneta διδάσκει marketing από το Σινικό Τείχος

Το εντυπωσιακό installation που θυμίζει Land Art, η δωρεά στο Shanhai Pass και το marketing της νέας εποχής.

Προς τιμήν της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, ο οίκος Bottega Veneta κατέλαβε στις 6 Ιανουαρίου το Σινικό Τείχος. Για την ακρίβεια όχι όλο αλλά ένα τμήμα του, το οποίο ‘έστρωσε’ με ένα installation αλά Land Art που από ψηλά θυμίζει χαλί. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια sui generis πινακίδα με μηχανισμό διπλής όψεως, που θα παραμείνει στη συγκεκριμένη θέση μέχρι τις 12 του μήνα.

Στη μία της όψη, σε πράσινο φόντο, απεικονίζεται το όνομα-logo του luxury brand με μανταρινί -τυχερή απόχρωση για τους Κινέζους- γραμματοσειρά, ενώ όταν αντιστρέφονται τα ‘πάνελ’ που την αποτελούν το φόντο γίνεται μανταρινί και με πράσινα ιδεογράμματα διαβάζουμε την ευχή ‘καλή χρονιά’ στα κινέζικα (新春快乐). 

Η δωρεά στο Shanhai Pass

Παράλληλα με την κατάληψη του Σινικού Τείχους, ο οίκος, που ανήκει στον γαλλικό όμιλο πολυτελείας Kering, δεσμεύτηκε για μια δωρεά στο Shanhai Pass, ένα από τα πιο σημαντικά περάσματα στο φρούριο που βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του Τείχους.

Το marketing της νέας εποχής

Η συγκεκριμένη κατάληψη, όπως αναφέρει το Business of Fashion, είναι το πιο πρόσφατο κεφάλαιο στην πειραματική προσέγγιση του οίκου Bottega Veneta πάνω στο marketing.

Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, διαφημιστικές πινακίδες του brand είχαν τοποθετηθεί σε στέγες κτιρίων που βρίσκονται κοντά στο αεροδρόμιο του Λος Άντζελες, έτσι ώστε να μπορούν να τις δουν οι επιβάτες των αεροσκαφών που ταξίδευαν από και προς την Πόλη των Αγγέλων.

Παράλληλα, οι επίσημοι λογαριασμοί του οίκου στο Instagram, το Facebook, το Weibo και το Twitter απενεργοποιήθηκαν, ενώ ένα μη-επίσημο Insta account με το όνομα @newbottega, αφιερωμένο στον οίκο, μετράει σήμερα 928 χιλιάδες followers.

Τον Φεβρουάριο του 2021, ο επικεφαλής του ομίλου Kering François-Henri Pinault δήλωσε ότι η συγκεκριμένη απόφαση είχε να κάνει με το να επιτραπεί στους χρήστες των social media να κατευθύνουν οι ίδιοι τη συζήτηση γύρω από το brand, προκρίνοντας όχι την εγκατάλειψη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλά περισσότερο μια άλλη χρήση τους.

Αλλαγή δημιουργικής φρουράς

Το 2022, πάντως, αναμένεται να αποτελέσει χρονιά γενναίων αλλαγών για το brand. Ο δημιουργικός του διευθυντής Daniel Lee ανακοίνωσε τον Νοέμβριο την αποχώρησή του, ενώ αργότερα μέσα στον ίδιο μήνα έγινε γνωστή η διαδοχή του από τον Matthieu Blazy, που έχει συνδέσει το όνομά του με τον Raf Simons και τη Phoebe Philo.

Πηγή: esquire.com.gr