Γιάννης Κοττεάκος: Country Manager SCA Hygiene Products

Κ. Κοττεάκο έχετε αναλάβει τα ηνία σε μια από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες που βρίσκονται στην Ελλάδα. Η ρήση sky is the limit σας αντιπροσωπεύει ως εταιρεία και εσάς προσωπικά;
Για την SCA HygieneProducts, αλλά και για μένα προσωπικά, η ρήση sky is the limit μεταφράζεται ως η συνεχής προσπάθεια για ανάπτυξη, με σεβασμό και φροντίδα για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, όπως άλλωστε υποδηλώνει η υπογραφή της “c/o Life” (Care of Life). Θέτουμε υψηλούς στόχους, όπου με μεθοδικότητα, στρατηγική, επένδυση στη τεχνολογία, την έρευνα και την περαιτέρω ανάπτυξη των ανθρωπίνου δυναμικού μας,
τους υλοποιούμε. Εμπλουτίζουμε διαρκώς το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο μας με καινοτόμα προϊόντα που καλύπτουντις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου, συμβάλλοντας παράλληλα στην ανάπτυξη της αγοράς και της τοπικής κοινωνίας στην οποία δραστηριοποιούμαστε. Τέλος, υπηρετούμε με συνέπεια το όραμα της βιώσιμης ανάπτυξης σε όλα τα πεδία της δραστηριότητάς μας, πρωτοπορώντας όχι μόνο για τα ελληνικά, αλλά και για τα παγκόσμια δεδομένα.

Καταφέρατε ως εταιρεία να λάβετε το βραβείο «Ανάπτυξης πωλήσεων». Ήταν ένα μέρος των προσδοκιών σας;
Η συγκεκριμένη βράβευση στα Sales Excellence Awards αποτελεί την ηθική επιβράβευση της συνεχούς προσπάθειας μας να επενδύουμε στην κατανόηση και την εξυπηρέτηση των αναγκών της ελληνικής αγοράς και να υλοποιούμε μία επιτυχημένη πολιτική ανάπτυξης πωλήσεων. Παρακολουθούμε στενά την αγορά, υλοποιούμε έρευνες, σχεδιάζουμε και
εφαρμόζουμε καινοτόμες τεχνολογίες πώλησης αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες τόσο των πωλητών, όσο και των συνεργατών μας, πραγματοποιούμε δημιουργικές συνεργασίες με σημαντικούς παίκτες του λιανεμπορίου, εφαρμόζουμε ένα συνετό πρόγραμμα τιμολογιακής πολιτικής με value – for – money προϊόντα, προσφορές και εκπτώσεις και επεκτείνουμε το δίκτυο διανομής μας, με στόχο να στηρίξουμε την αγορά,τόσο στην Αθήνα, όσο και την περιφέρεια, διαθέτοντας τα προϊόντα μας σε μία ολοένα και μεγαλύτερη πληθυσμιακά βάση.

Η καινοτομία στο τομέα τεχνολογιών πώλησης τί σας απέφερε;
Η επιτυχημένη αξιοποίηση της πληροφορικής και του Internet στην αυτοματοποίηση και αναβάθμιση των πωλητών εντός και εκτός της εταιρείας συνδέεται με
τη φιλοσοφία της εταιρείας για συνεχή εκπαίδευση των στελεχών της και τη χρήση προηγμένων μοντέλων οργάνωσης, λειτουργίας και προώθησης των πωλήσεων. Ο πρώτος άξονας της στρατηγικής μας αφορά στην ουσιαστική εκπαίδευση, την αμεσότητα, την
αποτελεσματική επικοινωνία με τους ανθρώπους που αποτελούν τους πρεσβευτές της εταιρείας μας στους πελάτες και κατ’ επέκταση την αναβάθμιση των υπηρεσιών μας στην αγορά αποτελούν τα σημαντικά αποτελέσματα της στρατηγικής επιλογής για
επένδυση στην καινοτομία. Ο δεύτερος άξονας αφορά στην υιοθέτηση καινοτόμων τεχνικών προώθησης των προϊόντων μας, προσεγγίζοντας τους καταναλωτές στα σημεία όπου πραγματοποιούν τις αγορές τους, με instore ενέργειες. Επενδύουμε στην
τεχνολογία και αξιοποιούμε σύγχρονα εργαλεία, όπως ηλεκτρονικά gadgets που επιτρέπουν την πρωτότυπη επικοινωνία των προϊόντων και των προσφορών μας και τη δημιουργική συμμετοχή του καταναλωτή.

Θα μπορούσατε να μας πείτε για τη φετινή χρονιά ποιός είναι ο απολογισμός που έχετε κάνει; Η κρίση μπορεί να επιφέρει κερδοφορία;
Το 2012 στάθηκε μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για το σύνολο των επιχειρήσεων καθώς και το καταναλωτικό κοινό. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι δυσχερείς οικονομικές συνθήκες απέφεραν πτώση στην αγοραστική δύναμη των Ελλήνων και κατ΄ επέκταση στο λιανεμπόριο. Η SCA Hygiene Products, αντιλαμβανόμενη το χρέος της να σταθεί στο πλευρό των Ελλήνων καταναλωτών, συνέχισε να προσφέρει τα προϊόντα της σε προσιτές τιμές και παράλληλα ενίσχυσε την πολιτική προσφορών και εκπτωτικών κουπονιών, προκειμένου να κάνει ακόμα πιο συμφέρουσες τις αγορές του κοινού. Στον απολογισμό του 2012 αποτυπώνεται η εμπιστοσύνη του κοινού στην εταιρεία μας. Χάρη στην ουσιαστική επικοινωνία μας με το κοινό, τα καινοτόμα προϊόντα μας, που καλύπτουν κάθε ανάγκη στον τομέα της προσωπικής υγιεινής και τις επίσης καινοτόμες ενέργειες Marketing, σημειώσαμε περαιτέρω ανάπτυξη, ενισχύοντας σημαντικά τη θέση μας στην ελληνική αγορά. Ενδεικτική είναι η αύξηση όγκου πωλήσεων της Libero, κατά 25% το 2012, ενώ η αγορά των πανών υπέστη συνολικά μείωση 10%. Ομοίως, η Libresse κατέγραψε αύξηση όγκου πωλήσεων 18%, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο το μερίδιο της στη σχετική κατηγορία. Η Zewa έρχεται πρώτη σε όγκο πωλήσεων στην κατηγορία των χαρτομάντιλων και ρολών κουζίνας, ενώ και η ΤΕΝΑ συνεχίζει να διατηρεί την ηγετική θέση στην κατηγορία των επώνυμων προϊόντων ακράτειας, ως μια από τις κορυφαίες μάρκες διεθνώς.

Στον τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης μπορείτε να αναφέρετε ποιές ενέργειες πραγματοποιήσατε;
Η SCA Hygiene Products έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας της c/o Life (care of Life) και της δέσμευσης της στο όραμα της βιώσιμης ανάπτυξης. Βασικός στόχος των εταιρικών δράσεών μας στον τομέα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης είναι η βελτίωση της καθημερινότητας της κοινότητας όπου δραστηριοποιείται, λειτουργώντας ως υπεύθυνο μέλος ενός ευρύτερου συνόλου προς το οποίο οφείλει να συμπεριφέρεται με υπευθυνότητα και σεβασμό. Είμαστε κοντά σε όλους τους καταναλωτές, πελάτες και stakeholders, παρέχοντας λύσεις που κάνουν την καθημερινή ζωή τους ασφαλέστερη και πιο άνετη. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, διοργανώνουμε εκδηλώσεις όπως το Libero Day και ενισχύουμε προϊοντικά κοινωνικές ομάδες που χρήζουν στήριξης, καθώς και φορείς και ΜΚΟ με καταξιωμένη κοινωνική δράση. Η συνέπεια και η άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες των συνανθρώπων μας αποτυπώνεται και στα αποτελέσματα της προσπάθειας μας: 1.055.000 προϊόντα, συνολικής αξίας €100.000, διανεμήθηκαν σε 40 ΜΚΟ, ιδρύματα, σχολεία και φορείς, όπως σε συλλόγους τρίτεκνων οικογενειών,το Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα παιδικής προστασίας, το Κέντρο Αλληλεγγύης Αστέγων Δήμου Αθηναίων, το ΠΙΚΠΑ Βούλας, κ.α. Επίσης, βασικός άξονας του προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας είναι η προώθηση του εθελοντισμού στους εργαζόμενους της και η ευαισθητοποίησή τους για θέματα που απασχολούν την κοινωνία και το περιβάλλον. Χαρακτηριστική είναι και η δράση που υλοποιήσαμε μέσω των προϊόντων Libero σε συνεργασία με το Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα, για τη δημιουργία λαχανόκηπου στον προαύλιο χώρο του Ιδρύματος.