Bart van de Winkel: Area General Manager Greece & Cyprus Hilton Hotels & Resorts

Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της κοινωνικής προσφοράς αφενός σε εταιρικό, αλλά και αφετέρου και σε προσωπικό επίπεδο;
Η έννοια του εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς, ειδικότερα σε περιόδους κρίσης, λαμβάνει έναν επίκαιρο αλλά και επιτακτικό χαρακτήρα. Πιστεύω ότι οι επιχειρήσεις αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της κοινωνίας και του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο λειτουργούν και οφείλουν να θέτουν τις βάσεις για τη δημιουργία διαδραστικών σχέσεων. Για την εταιρεία μας, η έννοια της κοινωνικής προσφοράς δεν σταματά στη θεωρία, αλλά γίνεται πράξη μέσα από ποικίλες δράσεις για την κοινωνία, το περιβάλλον και τον πολιτισμό. Σε όλες αυτές τις δράσεις της εταιρείας μας συμμετέχω προσωπικά, όντας παρών στο σχεδιασμό αλλά και στην υλοποίηση των προγραμμάτων κοινωνικής προσφοράς, δίνοντας το καλό παράδειγμα στους συναδέλφους μου και απολαμβάνοντας την ηθική ικανοποίηση και πληρότητα που μου προσφέρει ο εθελοντισμός.

Πιστεύετε ότι οι μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι πρέπει να δημιουργήσουν συνθήκες διακοπών και πρόσβασης στους χώρους τους και για τους ανθρώπους που σήμερα πλήττονται από την κρίση και αν ναι, πώς μπορεί αυτό να υλοποιηθεί;
Οι ξενοδοχειακοί όμιλοι μπορούν και πρέπει να κάνουν τους χώρους τους προσβάσιμους και σε ανθρώπους με μικρότερη οικονομική δυνατότητα, λανσάροντας προσφορές, εκπτώσεις, ειδικά πακέτα ή και μείωση των τιμών, μέχρι εκείνου του σημείου βέβαια που δεν επηρεάζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών
τους.

Ποιά πιστεύετε ότι μπορεί να είναι η συμβολή του τουρισμού στην προσπάθεια της χώρας μας να ανακάμψει;
Ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, στηρίζοντας σταθερά την απασχόληση εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων. Με την κατάλληλη διαχείριση, με προσεκτικά βήματα και στοχευμένες πολιτικές, ο τουρισμός έχει τη δυνατότητα να αυξήσει ακόμη περισσότερο τη συμβολή του στο ΑΕΠ και την απασχόληση μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε.

Σε ποιές ενέργειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης προβαίνει το Hilton και με ποιά κριτήρια τις επιλέγετε;
Καταρχάς, το Hilton Αθηνών ενισχύει τον πολιτισμό ως χορηγός φιλοξενίας μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων στην Αθήνα. Επίσης, το ξενοδοχείο μας δείχνει μεγάλη ευαισθησία σε περιβαλλοντικά θέματα. Το Hilton Αθηνών πρόσφατα κέρδισε το βραβείο Green Key ως αναγνώριση της χρήσης βιώσιμων μεθόδων λειτουργίας για την εξοικονόμηση νερού και ενέργειας. Παράλληλα, οι εργαζόμενοι του Hilton Αθηνών νοιάζονται ιδιαίτερα για τη γειτονιά τους καθαρίζοντας κι εξωραΐζοντας σε τακτά χρονικά διαστήματα τα πάρκα που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του Hilton. Στον τομέα της φιλανθρωπίας, το Hilton Αθηνών, διαθέτοντας ιδιαίτερη ευαισθησία για τα παιδιά που έχουν ανάγκη, πραγματοποιεί κάθε χρόνο, από τον Οκτώβριο έως το Δεκέμβριο, την καμπάνια “Small Change, Big Difference” (σε ελεύθερη απόδοση στα ελληνικά: «μικρή διαφορά στον λογαριασμό σας, μεγάλη
αλλαγή στη ζωή των παιδιών»), προσκαλώντας τους πελάτες που διαμένουν στο ξενοδοχείο να προσφέρουν €1 μέσω του λογαριασμού τους, προκειμένου να βοηθηθούν παιδιά και έφηβοι που υποφέρουν. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του “Hilton in the Community Foundation” ( www.hilton-foundation.org.uk ), του φιλανθρωπικού οργανισμού της διεθνούς αλυσίδας ξενοδοχείων Hilton, που ιδρύθηκε το 2000 και επικεντρώνεται στην περίθαλψη και εκπαίδευση παιδιών που έχουν ανάγκη. Το “Hilton in the Community Foundation” χρηματοδοτείται από την εταιρεία Hilton καθώς επίσης και από τις δωρεές των εργαζομένων, των πελατών και των προμηθευτών της. Η καμπάνια διεξήχθη πέρυσι σε 144 ξενοδοχεία στην Ευρώπη, το καθένα από τα οποία ενίσχυσε έναν συγκεκριμένο φιλανθρωπικό φορέα της χώρας του. Μέσω της καμπάνιας αυτής, το Hilton Αθηνών έχει στηρίξει την ΕΛΕΠΑΠ, το «Μαζί για το Παιδί», τη «Φλόγα» και το «Χαμόγελο του Παιδιού». Αξίζει εδώ να σημειωθεί και μια άλλη πρωτοβουλία του “Hilton Foundation” που υιοθετούμε κι εμείς στο Hilton Αθηνών κι έχει την ονομασία “Ducks For Change”. Καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, διατίθενται στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου μας κουτιά με τρία μικρά πλαστικά παπάκια, που μπορούν ν’ αποτελέσουν ένα παιδικό παιχνίδι για τη μπανιέρα ή ένα χαρούμενο δώρο γι’ αυτούς που αγαπάτε. Μέρος των εσόδων διατίθεται για τις δραστηριότητες του Hilton Foundation και
για την ενίσχυση ενός τοπικού φιλανθρωπικού φορέα ( για το 2013 είναι το «χαμόγελο του Παιδιού»). Μια ακόμα ενέργεια που θα ήθελα ν’ αναφέρω είναι η συνεργασία του ξενοδοχείου μας με τον Σύλλογο Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων νομού Πέλλας.
Οι εργαζόμενοι του ξενοδοχείου μας συγκεντρώνουν εδώ και πάνω από ένα χρόνο πλαστικά καπάκια μπουκαλιών από την ανακύκλωση των οποίων προκύπτει το αναγκαίο ποσό για την αγορά αμαξιδίων και άλλων ορθοπεδικών ειδών. Πέρα από αυτές όμως τις καμπάνιες, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι οι εργαζόμενοι του Hilton Αθηνών έχουν τόσο πολύ υιοθετήσει την κουλτούρα της επιχείρησης σε σχέση με τον εθελοντισμό, που δεν παραλείπουν να δείχνουν έμπρακτα τη βοήθειά τους στο κοινωνικό σύνολο σχεδόν σε μηνιαία βάση συμμετέχοντας σε συσσίτια, οργανώνοντας εργαστήρια χειροτεχνίας για την ενίσχυση σωματείων, συγκέντρωση τροφίμων για τους άπορους κλπ.